ICWI15 - ITIL & System Center: come gestire i processi di una IT organization dalla teoria alla pratica

Microsoft System Center è una piattaforma integrata per l'automazione e l'adattamento delle procedure consigliate per la gestione dei servizi IT dell'organizzazione, quali quelle disponibili in IT Infrastructure Library (ITIL). Fornisce processi incorporati per la risoluzione degli eventi imprevisti e dei problemi, il controllo delle modifiche e la gestione del ciclo di vita delle risorse.
In questo corso Combi 2+3, interverranno due esperti, di ITIL e di System Center, con l'obiettivo di trasferire ai discenti la teoria e subito dopo la pratica attraverso l'utilizzo della piattaforma Microsoft.
Se vuoi con un corso solo, capire i processi di una IT Organization, non esitare nell'iscriverti alla prima data a calendario o a contattarci per avere un preventivo personalizzato.

ITIL (2 giornate)
Durante le prime due giornate saranno affrontati i processi secondo ITIL e di seguito descritti:
  • Incident Management
  • Problem Management
  • Request Fulfillment (Service Requests)
  • Catalog Management
  • Change Management
  • Configuration Management
  • Release Management
  • Service Level Management

System Center (3 giornate)
Negli ultimi tre giorni si applicheranno i processi ITIL appresi tramite il tool d’eccellenza di Microsoft: System Center.

Configuring base settings in Service Manager
  • System Center 2012 SP1 Service Manager Base Configuration
  • Configuring Notifications
  • Integrating System Center 2012 SP1 Service Manager using Connectors
  • Configuring the Exchange Connector
  • Configuring Business Services
  • Lab: Configuring System Center 2012 SP1 Service Manager
  • Configure Service Manager Settings
  • Configure the Active Directory Connector
  • Configure User Roles
  • Configure Notifications
  • Configure System Center Connectors
  • Configure the Exchange Connector
  • Configure Business Services

Configuring Incident and Problem Management
  • The Definition of an Incident and a Problem
  • Managing Incidents
  • Managing Problems
  • Using Queues and Views with Incidents and Problems
  • Lab: Configuring Incident and Problem Management
  • Create an Incident using the Service Manager Console
  • Create an Incident Template
  • Using Incident Templates
  • Group Incidents and create a Problem Record
  • Create Queues and Views to filter Incidents

Configuring Activity, Change and Release Management
  • Managing Activities in Service Manager
  • Configuring Change Management
  • Configuring Release Management
  • Lab: Configuring Change and Release Management
  • Create a Change Request with Review Activities
  • Approve Activities and complete the Change Request
  • Create a Release Record to control a software update deployment
  • Create a Change Request and link Activities in the Release Record
  • Configure Release Record Workflow Rules for Notification

Configuring and Managing Service Requests
  • The Service Catalog, Request Offerings and Service Offerings
  • Managing Service Requests and Catalog Groups
  • The Self-Service Portal
  • Datacenter Resource Provisioning with the Cloud Services Process Pack
  • Lab: Configuring Service Requests
  • Create a Request Offering
  • Create a Service Offering and include the Request Offering
  • Submit a Service Request in the Self-Service Portal and then fulfill the Service Request in the Service Manager Console
  • Raise an Incident from the Self-Service Portal and Resolve it in the Service Manager Console
  • Install the Cloud Services Process Pack
  • Configure the Cloud Services Process Pack
  • Provision a Virtual Machine using the Cloud Services Process Pack

Configuring Service Level Management
  • Configuring Service Level Management
  • Viewing SLA information in Service Manager
  • Lab: Configuring Service Level Management
  • Create a Service Level Objective for an Incident SLA
  • Create a Service Level Objective for a Service Request SLA
  • Configure SLA Notifications

Prezzo di listino

1.400,00 EUR + IVA

Durata

  • 35 ore
  • 5 giorni

Prerequisiti

  • Nozioni di base di amministrazione dei PC (creazione share, gestione servizi, ecc.);
  • Nozioni di base di Active Directory (amministrazione utenti, gestione gruppi);
  • Nozioni di base del TCP/IP (indirizzi IP, DHCP, DNS).

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