Microsoft System Center è una piattaforma integrata per l'automazione e l'adattamento delle procedure consigliate per la gestione dei servizi IT dell'organizzazione, quali quelle disponibili in IT Infrastructure Library (ITIL). Fornisce processi incorporati per la risoluzione degli eventi imprevisti e dei problemi, il controllo delle modifiche e la gestione del ciclo di vita delle risorse.
In questo corso Combo 2+3, interverranno due esperti, di ITIL e di System Center, con l'obiettivo di trasferire ai discenti la teoria e subito dopo la pratica attraverso l'utilizzo della piattaforma Microsoft.
Se vuoi con un corso solo, capire i processi di una IT Organization, non esitare nell'iscriverti alla prima data a calendario o a contattarci per avere un preventivo personalizzato.
Durante le prime due giornate saranno affrontati i processi secondo ITIL e di seguito descritti:
- Incident Management
- Problem Management
- Request Fulfillment (Service Requests)
- Catalog Management
- Change Management
- Configuration Management
- Release Management
- Service Level Management
Negli ultimi tre giorni si applicheranno i processi ITIL appresi tramite il tool d’eccellenza di Microsoft: System Center:
- Configuring base settings in Service Manager
- System Center Service Manager Base Configuration
- Configuring Notifications
- Integrating System Center Service Manager using Connectors
- Configuring the Exchange Connector
- Configuring Business Services
- Lab: Configuring System Center Service Manager
- Configure Service Manager Settings
- Configure the Active Directory Connector
- Configure User Roles
- Configure Notifications
- Configure System Center Connectors
- Configure the Exchange Connector
- Configure Business Services
- Configuring Incident and Problem Management
- The Definition of an Incident and a Problem
- Managing Incidents
- Managing Problems
- Using Queues and Views with Incidents and Problems
- Lab: Configuring Incident and Problem Management
- Create an Incident using the Service Manager Console
- Create an Incident Template
- Using Incident Templates
- Group Incidents and create a Problem Record
- Create Queues and Views to filter Incidents
- Configuring Activity, Change and Release Management
- Managing Activities in Service Manager
- Configuring Change Management
- Configuring Release Management
- Lab: Configuring Change and Release Management
- Create a Change Request with Review Activities
- Approve Activities and complete the Change Request
- Create a Release Record to control a software update deployment
- Create a Change Request and link Activities in the Release Record
- Configure Release Record Workflow Rules for Notification
- Configuring and Managing Service Requests
- The Service Catalog, Request Offerings and Service Offerings
- Managing Service Requests and Catalog Groups
- The Self-Service Portal
- Datacenter Resource Provisioning with the Cloud Services Process Pack
- Lab: Configuring Service Requests
- Create a Request Offering
- Create a Service Offering and include the Request Offering
- Submit a Service Request in the Self-Service Portal and then fulfill the Service Request in the Service Manager Console
- Raise an Incident from the Self-Service Portal and Resolve it in the Service Manager Console
- Install the Cloud Services Process Pack
- Configure the Cloud Services Process Pack
- Provision a Virtual Machine using the Cloud Services Process Pack
- Configuring Service Level Management
- Configuring Service Level Management
- Viewing SLA information in Service Manager
- Lab: Configuring Service Level Management
- Create a Service Level Objective for an Incident SLA
- Create a Service Level Objective for a Service Request SLA
- Configure SLA Notifications
Durata
- 35 ore
- 5 giorni
Prerequisiti
- Nozioni di base di amministrazione dei PC (creazione share, gestione servizi, ecc.);
- Nozioni di base di Active Directory (amministrazione utenti, gestione gruppi);
- Nozioni di base del TCP/IP (indirizzi IP, DHCP, DNS).
Durata: 35 ore (5 giorni)
Solo su richiesta
Questo corso è erogabile solo su richiesta, in modalità on-line (con formazione a distanza), oppure on-site, sempre personalizzati secondo le esigenze.