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Microsoft System Center meets ITIL: how to manage IT processes, from theory to practice

ICWI14

In: System Deployment

Microsoft System Center è una piattaforma integrata per l'automazione e l'adattamento delle procedure consigliate per la gestione dei servizi IT dell'organizzazione, quali quelle disponibili in IT Infrastructure Library (ITIL). Fornisce processi incorporati per la risoluzione degli eventi imprevisti e dei problemi, il controllo delle modifiche e la gestione del ciclo di vita delle risorse.
In questo corso Combo 2+3, interverranno due esperti, di ITIL e di System Center, con l'obiettivo di trasferire ai discenti la teoria e subito dopo la pratica attraverso l'utilizzo della piattaforma Microsoft.
Se vuoi con un corso solo, capire i processi di una IT Organization, non esitare nell'iscriverti alla prima data a calendario o a contattarci per avere un preventivo personalizzato.

Durante le prime due giornate saranno affrontati i processi secondo ITIL e di seguito descritti:

  • Incident Management
  • Problem Management
  • Request Fulfillment (Service Requests)
  • Catalog Management
  • Change Management
  • Configuration Management
  • Release Management
  • Service Level Management

Negli ultimi tre giorni si applicheranno i processi ITIL appresi tramite il tool d’eccellenza di Microsoft: System Center:

  • Configuring base settings in Service Manager
    • System Center Service Manager Base Configuration
    • Configuring Notifications
    • Integrating System Center Service Manager using Connectors
    • Configuring the Exchange Connector
    • Configuring Business Services
    • Lab: Configuring System Center Service Manager
    • Configure Service Manager Settings
    • Configure the Active Directory Connector
    • Configure User Roles
    • Configure Notifications
    • Configure System Center Connectors
    • Configure the Exchange Connector
    • Configure Business Services
  • Configuring Incident and Problem Management
    • The Definition of an Incident and a Problem
    • Managing Incidents
    • Managing Problems
    • Using Queues and Views with Incidents and Problems
    • Lab: Configuring Incident and Problem Management
    • Create an Incident using the Service Manager Console
    • Create an Incident Template
    • Using Incident Templates
    • Group Incidents and create a Problem Record
    • Create Queues and Views to filter Incidents
  • Configuring Activity, Change and Release Management
    • Managing Activities in Service Manager
    • Configuring Change Management
    • Configuring Release Management
    • Lab: Configuring Change and Release Management
    • Create a Change Request with Review Activities
    • Approve Activities and complete the Change Request
    • Create a Release Record to control a software update deployment
    • Create a Change Request and link Activities in the Release Record
    • Configure Release Record Workflow Rules for Notification
  • Configuring and Managing Service Requests
    • The Service Catalog, Request Offerings and Service Offerings
    • Managing Service Requests and Catalog Groups
    • The Self-Service Portal
    • Datacenter Resource Provisioning with the Cloud Services Process Pack
    • Lab: Configuring Service Requests
    • Create a Request Offering
    • Create a Service Offering and include the Request Offering
    • Submit a Service Request in the Self-Service Portal and then fulfill the Service Request in the Service Manager Console
    • Raise an Incident from the Self-Service Portal and Resolve it in the Service Manager Console
    • Install the Cloud Services Process Pack
    • Configure the Cloud Services Process Pack
    • Provision a Virtual Machine using the Cloud Services Process Pack
  • Configuring Service Level Management
    • Configuring Service Level Management
    • Viewing SLA information in Service Manager
    • Lab: Configuring Service Level Management
    • Create a Service Level Objective for an Incident SLA
    • Create a Service Level Objective for a Service Request SLA
    • Configure SLA Notifications

Durata

  • 35 ore
  • 5 giorni

Prerequisiti

  • Nozioni di base di amministrazione dei PC (creazione share, gestione servizi, ecc.);
  • Nozioni di base di Active Directory (amministrazione utenti, gestione gruppi);
  • Nozioni di base del TCP/IP (indirizzi IP, DHCP, DNS).

Solo su richiesta

Questo corso è erogabile solo su richiesta, in modalità on-line (con formazione a distanza), oppure on-site, sempre personalizzati secondo le esigenze.

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